Laga använder Cookies för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa Cookies. Om cookies Ok

Vanliga frågor

Jag valde faktura/delbetalning som betalsätt men fakturan var inte med i paketet. När kommer den ?

Svar: Din faktura skickas per post ca en vecka efter det att varorna skickats, detta för att du skall få hem dina varor innan du får fakturan.

Vad betyder kvalitet som står vid varje del ?

Svar: Genom att klicka på informations tecknet vid rubriken kvalitet, kommer förklaringen upp i ett nytt fönster. Där kan du läsa vad de olika kvalitetsklasserna betyder.

Hur går jag tillväga för att returnera en reservdel ?

Svar: Vill du returnera en del ber vi dig att skicka tillbaka delen till den bildemontering som delarna kom ifrån. Fyll i returformuläret och skicka med denna i returen. När delen är tillbaka hos bildemonteringen gör vi en återbetalning till dig eller krediterar fakturan. Är du osäker på från vilken bildemontering delarna kom ifrån kan du titta på din orderbekräftelse där det framgår vilken bildemontering som levererat till dig.

Vart hittar jag artikelnummer/orginalnummer ?

Svar: Artikelnummer/orginalnummer står på din befintliga del. Observera att det alltid är bäst att söka efter reservdelar genom att använda sig av artikelnummer/orginalnummer.

Jag har sökt på hemsidan men hittar inte delen som jag söker. Kan ni hjälpa mig ?

Svar: Alla delar som finns till försäljning genom Laga.se finns också på hemsidan. Ibland kan det vara svårt att veta vad delen heter då kan det vara bra att göra en sökning på artikelnummer/orginalnummer och se om man får träff på den del man söker. Ett annat tips kan vara när man får fram listningen av delkategorier kan man skriva in det man söker under sök kategori, tex startmotor eller tändningslås.

Begagnat – bra miljöval

LAGA kvalitetssäkrar